رابطه ی بین لذت وسعادت در قران وروایات
آدرس اینترنتی:
دسته بندی: آثار مکتوب
ثبت کننده دستاورد: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
محل تولید محصول:
تعداد بازدید: 2،711

تحقیق پایانی خانم سلاله اخلاقی با عنوان رابطه ی بین لذت وسعادت در قران وروایات

چکیده یا فهرست: 

انسان از دو بعد روح و جسم تشکیل شده است.گرچه اصالت انسان از آن روح است ولی این دو در دنیا هماهنگ عمل می کنند و خیر و سعادت و یا بدی و شقاوت را برای انسان رقم می زنند.
بنابراین در آخرت نیز هر دو باهم هستند و انسان با اعمالی که متصف به روحش است در جهان آخرت در پیشگاه خداوند حضور پیدا می کند. اگر دارای اعمال نیک باشد از نعمت های جسمانی و معنوی برخوردار می گردد و اگر به اعمال بد متصف گردد، روحش از عذاب های جسمانی و روحانی برخوردار می گردد.
از مقایسه بین لذت های دنیوی و اخروی متوجه می شویم که خداوند در آیاتش مکرر انسان را به باغ های بهشتی که نهر ها زیر آن جاری است فرا می خواند و این به دلیل آن است که انسان را به سوی ایمان و عمل صالح سوق دهد.این ایمان و عمل صالح جز در سایه ی حاکم بودن عقل بر جسم میسر نمی گردد.کسانی که پیروی از هوای نفس می کنند و حکم خدا را بر خواسته های نفسانیشان ارجح نمی شمارند،مصداق بارز دنیاطلبی هستند که دنیا را بر آخرت ترجیح داده اند.
کسانی از لذت پایدار و سعادت حقیقی برخوردار خواهند بود که در همه اعمال و نیت هایشان رضای الهی را مد نظر گرفته باشند.البته برای مومنان حقیقی بالاترین لذت ها رسیدن به قرب الهی است.

محور محصول: 
قالب آثار مکتوب: 
سال تولید محصول: 
زبان محصول: 
نوع مخاطب: 
گروه سنی مخاطب: 
سطح تحصیلی مخاطب: 
گروه جنسی مخاطب: 
تناسب محصول با مباحث قرآنی: 
نویسنده یا نویسندگان: 
استاد راهنما: 
تعداد صفحات: 
60

دیدگاه خود را بیان کنید

Image CAPTCHA
رابطه ی بین لذت وسعادت در قران وروایات | سامانه بازنمای دستاوردهای قرآنی

خطا

وب سایت با یک خطای غیر منتظره مواجه شد. لطفا بعدا دوباره تلاش کنید.