مصحف شریف قرآن(جزء سی ام)
این کتاب کوچک شامل جزء سی ام به صورت 15 سطر و ختم به آیه عرضه می شود.
این کتاب کوچک شامل جزء سی ام به صورت 15 سطر و ختم به آیه عرضه می شود.
قرآن کریم، ساحل نجاتی است که طوفان زدگان اقیانوس سرگشتگی را به سوی خود فرامی خواند و آرامشی پایدار به آنان ارزانی می دارد، مجموعه ای گرانبها از برنامه ها، درس ها و عبرت های زندگی ساز که هرکس به قدر ظرفیت وجودی خویش و آمادگی روحی اش از آن بهره می گیرد و عطش کمال خواهی خود را با آب حیات آیات آن فرو می نشاند. منشور جاودان بشریت، «عهد الهی» است که خداوند، خود نگاهبان آن است تا حفظ شود و از میان نرود و به دست نسل های هر عصر رسیده و آن را بخوانند، بشوند و در این رهگذر دوره رسالت را در درون خود بازسازی کنند و بعثتی مدام در ضمیر خویش بیافرینند.
قرآن کریم، ساحل نجاتی است که طوفان زدگان اقیانوس سرگشتگی را به سوی خود فرامی خواند و آرامشی پایدار به آنان ارزانی می دارد، مجموعه ای گرانبها از برنامه ها، درس ها و عبرت های زندگی ساز که هرکس به قدر ظرفیت وجودی خویش و آمادگی روحی اش از آن بهره می گیرد و عطش کمال خواهی خود را با آب حیات آیات آن فرو می نشاند. منشور جاودان بشریت، «عهد الهی» است که خداوند، خود نگاهبان آن است تا حفظ شود و از میان نرود و به دست نسل های هر عصر رسیده و آن را بخوانند، بشوند و در این رهگذر دوره رسالت را در درون خود بازسازی کنند و بعثتی مدام در ضمیر خویش بیافرینند.
قرآن کریم کتاب تربیت است و معلم آن نیز خدای متعال و پیامبراکرم (ص) هستند که بهگفته خود پیامبر (ص) او به عنوان معلم برانگیخته شده است؛ «انّما بُعِثتُ مُعَلّّماً». در این کتاب از روشهای مختلف تربیتی استفاده شده است که میتواند الگویی برای معلمان و مربیان در تربیت اسلامی باشد؛ چنانکه به گفته قرآن، پیامبر برای مؤمنان اسوه و الگوی نیکوست؛ «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ…».
در حوزه تعلیم و تربیت، اتخاذ روش صحیح و نتیجه بخش، امری مهم و ضروری است. چرا که لغزش و اشتباه در انتخاب روش و بکارگیری آن، می تواند به گمراهی و نابودی متربی منتهی شود. بنابراین باید در پی شناخت و بکارگیری بهترین و کارآمدترین روش های تربیتی باشیم. و چه بهتر که در این خصوص به سراغ قرآن رفته، و این مهم را در پرتو آیات نورانی آن جستجو کنیم. در این کتاب، چهار روش: ۱. تذکر و یادآوری ۲. موعظه و نصحیت ۳. عبرت دهی ۴. امرو نهی، از منظر قرآن مورد بررسی قرار گرفته است. دلیل اینکه این چهار مورد در کنار هم آمده اند، کارکرد مشترک یعنی جنبه هوشیار سازی و انگیزشی بودن آنهاست.
این اثر مشتمل بر مهمترین مباحث نظری و کاربردی حوزه ترجمه است که بر اساس مقتضیات زبانشناسی ترجمه طراحی شده و متن مقدس قرآن در آن محوریت یافته است؛ از اینرو به برخی مسائل اختصاصی قرآن نیز توجه شده که البته میتواند به ارتقای سطح ترجمه احادیث و به طور کلی متون مقدس نیز یاری رساند. این کتاب هفت فصل دارد که عبارتاند از: کلیات، سبکها و انواع ترجمه قرآن، مبانی ترجمه قرآن، اصول ترجمه قرآن، منابع ترجمه قرآن، فرایند ترجمه قرآن، تحلیلهای تقابلی و مشکلات ساختاری
این اثر که جلد دوم مجموعه «بررسی مکاتب و روشهای تفسیری» است، شش فصل دارد. در فصل نخست، مفهوم لغوی و اصطلاحی اجتهاد و تطورات آن بیان، مکتب و روش تفسیری اجتهادی تعریف، دلائل مخالفان و موافقان آن بررسی و به اقسام آن اشاره میشود. در فصلهای دوم تا ششم، پنج قسم از اقسام آن مکتب با عناوین: مکتب و روش تفسیری اجتهادی قرآن به قرآن، مکتب و روش تفسیری اجتهادی روایی، مکتب و روش تفسیری اجتهادی ادبی، مکتب و روش تفسیری اجتهادی علمی و مکتب و روش تفسیری اجتهادی فلسفی معرفی و نقد شدهاند و در پایان نتیجهگیری میشود که «مکتب و روش تفسیری اجتهادی جامع» کاملترین مکتب و روش در تفسیر قرآن کریم است.