قواعد متشابهات لفظی در حفظ قرآن کریم

کتاب «قواعد متشابهات لفظی در حفظ قرآن کریم» با هدف گشودن افقی تازه برای رهپویان حفظ کلام وحی برای یادگیری قواعد متشابهات لفظی قرآن کریم چاپ و منتشر شده است و یکی از تالیفات مختصر کاربردی و بسیار راهگشا در این حوزه است که توسط فواز الحنین نوشته شده و حمید ایماندار آن را ترجمه کرده است.
در این اثر قواعد مهم و نمونه های کاربردی جهت تشخیص ساده متشابهات لفظی قرآن کریم برای حافظان، استادان، مربیان حفظ و مشتاقان علوم قرآنی معرفی می شود تا علاقه مندان بتوانند متشابهاتی که آن ها را با مشکل مواجه می‌کند ذیل قواعد به خاطر بسپارند.

سیر فرهنگ سازی پوشش اسلامی

پوشش اسلامی سکس از موضوعات مهم اجتماعی تاریخ معاصر ایران بوده و قلم های زیادی را به خود مشغول ساخته است. کتاب حاضر نیز در این باره سخن میگوید؛ با این تفاوت که برای اولین بار کوشیده است بر اساس سبک تفسیر موضوعی تنزیلی، روش قرآن را در نهادینه سازی فرهنگ پوشش در جامعه، ارائه نماید.

شناختامه تنزیلی سوره های قرآن کریم

این کتاب، گزارش 114 سورۀ قرآن، شامل بیان شناسه هر سوره، شرح مقاصد، محتوا، تناسب و ارتباط هر سوره با سوره‎های پیش از آن در سیر نزول بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم، اسباب نزول و روایات فضیلت آن است. در این کتاب کوشش شده که با تأمل دربارۀ هر یک از این موضوعات، راه برای شناخت روان‌تر و درک شیرین‌تر قرآن آسان شود و تلاوت‎کننده قرآن با بهره مطالب نگاشته‎شده‎، به بهره و لذت معنوی بیش‎تری از تلاوت، و درک بالاتری از حکیمانه بودن قرآن و حکیم بودن نازل‌کننده آن برسد و طالبان فهم معارف قرآن و علوم تفسیری در شناخت سازمان حکیمانه سوره‌ها، پیوندها و پیوست‌های مطالب درونی سوره‌ها یاری شوند.

اشتراک در RSS - سطح دو
سطح دو | سامانه بازنمای دستاوردهای قرآنی

خطا

وب سایت با یک خطای غیر منتظره مواجه شد. لطفا بعدا دوباره تلاش کنید.