موضوعات جدید فرهنگ‎نامه سبک زندگی منتشر شد

به گزارش پرتال جامع علوم و معارف قرآن، حجت الاسلام والمسلمین عیسی عیسی زاده مدیر گروه فرهنگنامه های قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن اظهار داشت: گروه فرهنگنامه های قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن در راستای پیگیری دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره ارتقای سبک زندگی اسلامی، اطلاعات مربوط به حوزه‌های مختلف زندگی(فردی، خانوادگی، اجتماعی و محیط زیست) در آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) را شناسایی و استخراج و پس از تدوین به دو صورت (مکتوب و نرم افزاری) در اختیار علاقمند قرار می‌دهد که تا کنون بیش از شانزده موضوع تکمیل و آماده نشر گردیده که از این تعداد، هفت موضوع به صورت مستقل منتشر گردید که عبارتند از: آراستگی، بهداشت، پوشش، تغذیه، خواب و بیداری، دانش اندوزی، سفر و مهمانی و بقیه موضوعات نیز در حال آماده ‌سازی برای نشر می باشد.

مجری کلان پروژه فرهنگنامه سبک زندگی گفت: موضوعات این پروژه علاوه بر انتشار به صورت تک‌نگاری در آینده به صورت فرهنگنامه‌ای نیز منتشر خواهد شد.

وی در خصوص ویژگی‌های این آثار گفت: در این کلان پروژه تلاش شده است تا جامع ترین اطلاعات مربوط به سبک زندگی و آداب عملی مرتبط با موضوعات از آموزه های نورانی قرآن و سخن و سیره اهل بیت(ع) استخراج و در قالب ساختاری جذاب به جامعه اسلامی عرضه گردد. ویژگی دیگر آن فراهم نمودن زمینه دسترسی مخاطبان به نمایه‌های قرآنی از کتاب فرهنگ قرآن می‌باشد که در آخر هر موضوع همراه با آدرس آیات ارائه شده است. این نوع پژوهش، اولین گام در حوزه سبک زندگی می‌باشد که به همت پژوهشگران پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن در خصوص مخاطبان این اثر کم نظیر قرآنی گفت: گرچه این پروژه برای همه اقشار جامعه مفید است اما پژوهشگران، مبلغان، مدرسان، ائمه جمعه و جماعات می‌توانند با بهره جستن از این پروژه در نهادینه کردن و ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند. همچنین به منظور تسهیل دسترسی به این آثار در آینده نزدیک نسخه نرم‌افزاری و موبایلی آن نیز تولید و در اختیار علاقمندان خواهد گرفت.

دیدگاه خود را بیان کنید

Image CAPTCHA
موضوعات جدید فرهنگ‎نامه سبک زندگی منتشر شد | سامانه بازنمای دستاوردهای قرآنی

خطا

وب سایت با یک خطای غیر منتظره مواجه شد. لطفا بعدا دوباره تلاش کنید.