شبهات تحدید نسل و پاسخ های آن از منظر قرآن و روایات
آدرس اینترنتی:
دسته بندی: آثار مکتوب
ثبت کننده دستاورد: مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
محل تولید محصول:
تعداد بازدید: 2،587

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد رشته تفسیر اثری (ورودی سال 1391)
با عنوان:شبهات تحدید نسل و پاسخ های آن از منظر قرآن و روایات
تدوین:مهرداد آقایی

چکیده یا فهرست: 

جمعیت از جمله موضوعات مهم بوده و نقش ویژه¬ی آن در اجتماع و رشد و پیشرفت جوامع سبب شده تا در طول تاریخ به آن پرداخته و برای رسیدن به الگوی مناسب برای آن برنامه¬ریزی کنند. با توجه به این مساله که دین اسلام، دینی جامع و کامل برای همه ی زمانهاست و در تمام زمینه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، دینی و ... برنامه¬هایی هدفمند و کامل ارائه کرده است، با مراجعه به کارشناسان دینی و آیات و روایات متعددی که در مورد این موضوع وجود دارد چنین فهمیده می شود که نظر کلی دین اسلام بر افزایش جمعیت مسلمانان است و فقط در مواردی خاص می توان آن را به صورت محدود ، تا زمانیکه آن شرائط خاص برطرف شود کنترل کرد . مانند سلامت مادر یا ترس از سلامت فرزند.
پیشرفت جوامع اسلامی و بر حق بودن دین اسلام در طول تاریخ دشمنان را بر آن داشته تا به نابودی آن فکر کرده و از هر راهی برای رسیدن به این هدف استفاده کنند . از روشهای مستقیم و جنگهای پی درپی گرفته تا روشهای غیرمستقیم مانند ایجاد درگیری های قومی و مذهبی و ایجاد قحطی و ناتوی فرهنگی که همگی در راستای نابودی اسلام و مسلمانان اتفاق افتاده است و از آنجایی که دشمن از این راه به اهداف خود نرسیده است، با اقداماتی پنهان و از طریق غالب کردن سبک زندگی غربی بر سبک زندگی اسلامی در صدد نابودی مسلمانان بر آمده. این اقدامات آنچنان زیرکانه انجام شده که باعث شده جمعیت کشورهای اسلامی به خصوص ایران عزیز کاهش چشمگیری پیدا کند و به دنبال آن رخداد پیری جمعیت، کاهش نیروی جوان، بی نشاطی جمعیت و مشکلات دیگر بوقوع پیوندد، که اگر از آن جلوگیری نشود باعث انقطاع نسل مسلمانان خواهد شد.
برنامه ی کاهش جمعیت و زیبا جلوه دادن آن، آنچنان صورت گرفته که مساله ی افزایش جمعیت برای مسلمین به یک امر خلاف عقل تبدیل شده و ترس از بین رفتن زندگی بهتری که غربیها در صورت کاهش جمعیت آن را تصویر کرده اند باعث شده مسائلی مثل ترس از فقر، فساد فرزندان، کمبود وقت، امکانات و منابع و ... را در مقابل ترغیب به افزایش جمعیت و نظر اسلام در این زمینه علم کند. که همه ی این ایرادات با ادله ی علمی و نقلی قابل پاسخگوئی هستند.

محور محصول: 
قالب آثار مکتوب: 
سال تولید محصول: 
زبان محصول: 
نوع مخاطب: 
گروه سنی مخاطب: 
سطح تحصیلی مخاطب: 
گروه جنسی مخاطب: 
تناسب محصول با مباحث قرآنی: 
نویسنده یا نویسندگان: 
استاد راهنما: 
استاد مشاور: 
تعداد صفحات: 
156

دیدگاه خود را بیان کنید

Image CAPTCHA
شبهات تحدید نسل و پاسخ های آن از منظر قرآن و روایات | سامانه بازنمای دستاوردهای قرآنی

خطا

وب سایت با یک خطای غیر منتظره مواجه شد. لطفا بعدا دوباره تلاش کنید.