رهنمودها و نكته‌هاي تربيتي دعاهاي قرآن
آدرس اینترنتی:
دسته بندی: آثار مکتوب
ثبت کننده دستاورد: موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران
محل تولید محصول:
تعداد بازدید: 2،945

پایان نامه حاضر توسط خانم مرضيه افضل از طلاب سطح 2 موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه تدوین گردیده است.
استاد راهنمای پایان نامه: حجت الاسلام و المسلمین آقای حسن غفّاري فر
استاد مشاور پایان نامه: حجت الاسلام و المسلمین آقای آقاجاني
استاد داور پایان نامه: سرکار خانم مرضیه اسکندرجوی

چکیده یا فهرست: 

اين تحقيق درباره رهنمودها و نكته‌هاي تربيتي دعاهاي قرآن بحث مي‌كند. مي‌دانيم كه دعا كانال ارتباطي بنده با معبودش است و نوعي عبادت محسوب مي‌شود و مهم‌ترين هدف آن تقرب و اطاعت امر خدا و اظهار نياز به درگاه معبود است با اين وجود قرآن و دعاهاي آن الگوي روزمره زندگي بشري و اهداف والاي آن است. اين دعاست كه باعث سلامت روح و روان و حتي جسم انسان است و عامل آرامش و اميدواري است. دعا حتي مي‌تواند وسيله‌اي براي شناخت خدا و توبه از گناه باشد. دعا همچون ساير عبادات اثر و رهنمود تربيتي دارد كه دعاهاي قرآن هم از اين حيث مستثني نيست. اين تحقيق شامل 4 فصل است. فصل اول كه كليات و مفاهيم را شامل مي‌شود.
فصل دوم مربط به رهنمودها و نكته‌هاي تربيتي دعا در حوزة عبادي اعتقادي است. و در آن يك به يك آيات به طور مفصل بحث مي‌شود و در آخر هم جمع‌بندي مي‌كنيم. علاوه بر جمع‌بندي اين فصل جايگاه دعا و آداب دعا و اهميت جامعيت دعا را به تفكيك بحث مي‌كنيم.
فصل سوم مربوط به رهنمودها و نكته‌هاي تربيتي دعا در حوزة علمي است. در اين فصل هم آياتي كه مربوط به دعاهاي علمي ـ معرفتي در قرآن است بحث مي شود و در آخر هم جمع‌بندي مي‌كنيم. پيام اصلي اين دسته از ادعيه اين است كه عالم واقعي تنها خداست و او اولين معلم جهان خلقت و علاّم و عليم است لذا بايد علم را نيز از او بخواهيم.
و فصل چهارم مربوط به رهنمودها و نكته‌هاي تربيتي دعا در حوزة اخلاقي است. بعد از تفحص آيات مربوط به مباحث اخلاقي در آخر آن‌ها را جمع‌بندي كرده‌ايم به اين معني كه اين قرآن است كه قواعد اصلي و نمونه اخلاقيات را از زندگي مخلصان در برابر ما گذاشته تا درس بگيريم و ظلم و ناسپاسي نكنيم.

محور محصول: 
قالب آثار مکتوب: 
سال تولید محصول: 
زبان محصول: 
نوع مخاطب: 
گروه سنی مخاطب: 
سطح تحصیلی مخاطب: 
گروه جنسی مخاطب: 
تناسب محصول با مباحث قرآنی: 
نویسنده یا نویسندگان: 
استاد راهنما: 
استاد مشاور: 
استاد داور: 

دیدگاه خود را بیان کنید

Image CAPTCHA
رهنمودها و نكته‌هاي تربيتي دعاهاي قرآن | سامانه بازنمای دستاوردهای قرآنی

خطا

وب سایت با یک خطای غیر منتظره مواجه شد. لطفا بعدا دوباره تلاش کنید.