زمين در آيات و روايات
آدرس اینترنتی:
دسته بندی: آثار مکتوب
ثبت کننده دستاورد: موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران
محل تولید محصول:
تعداد بازدید: 3،051

کلید واژه ها: زمین, آیات, روایات

پایان نامه حاضر توسط خانم سيده منيره موسوي از طلاب سطح 2 موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه تدوین گردیده است.
استاد راهنمای پایان نامه: حجت الاسلام و المسلمین آقای صالح قنّادی
استاد داور پایان نامه: حجت الاسلام و المسلمین آقای مهدی زندیه

چکیده یا فهرست: 

زمین سومین سیاره پیرامون خورشید است و در میان سیارات دیگر یک سیاره متوسط به حساب می آید که قطر متوسط آن 7918 مایل برآورد شده است زمین از چهار لایه تشکیل شده است زمین دارای خصوصیات خاصی از جمله : سن , شکل و ابعاد زمین است و ویژگیهایی دارد چون مد و دحو الارض و حرکات زمین و . .
از جمله پدیده هایی که بر روی زمین می توان به آنها اشاره کر کوها و دریاهاست (رواسی به معنای کوه ها و در اصطلاح به معنای رسوخ – ریشه و پایه داشتن است .
کوه ها نقش خاصی در حفظ و ثبات زمین دارند به نحوی که به آنها میخ های زمین گفته می شود .
آب ماده ای فراوان در کره زمین است به شکل های مختلفی همچون دریا – باران – رودخانه ها .... دیده می شود فراوان ترین نوع آن به شکل مایع بوده و ویژگیهای خاص و شایان توجهی دارد ودر آیات ورایات نیز به آن اشاره شده است . در مبحث پدیده های جوی نیز می توان به این مطالب پرداخت
جو زمین : که مفسرین از آن با نام محفوظ یاد کرده اند و همچنین بیان شده است که ساختمان جو زمین نتیجه دگرگونی فشار و دمای جو است و این حاصل از توضیع و پراکنش حرارت حاصله از خورشید است باد ابر و باران از دیگر پدیده ها جوی زمین می باشد جایگاه شب و روز که یکی دیگر از پدیده های جوی است در آیات و روایات فراوان دیده می شود در این کار تقدم و تاخر روز و شب و علت آن نیز مورد نظر ایات و روایات قرار گرفته شده است از فواید روز و شب به چند مطلب می توان اشاره کرد که شب عامل آرامش انسانها است و در روز عامل جنبش و تحرک و فعالیت آنهاست و . . .
ماه گرفتگی یعنی زمانی که ماه از میان سایه زمین عبور می کند و خورشید گرفتگی یعنی زمانی که ماه از میان زمین و خورشید عبور می کند از دیگر پدیده های جوی است که آسمان و زمین در آن مشترک و سهیم هستند .

محور محصول: 
قالب آثار مکتوب: 
سال تولید محصول: 
زبان محصول: 
نوع مخاطب: 
گروه سنی مخاطب: 
سطح تحصیلی مخاطب: 
گروه جنسی مخاطب: 
تناسب محصول با مباحث قرآنی: 
نویسنده یا نویسندگان: 
استاد راهنما: 
استاد داور: 

دیدگاه خود را بیان کنید

Image CAPTCHA
زمين در آيات و روايات | سامانه بازنمای دستاوردهای قرآنی

خطا

وب سایت با یک خطای غیر منتظره مواجه شد. لطفا بعدا دوباره تلاش کنید.