معراج در آیات و روایات
آدرس اینترنتی:
دسته بندی: آثار مکتوب
ثبت کننده دستاورد: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
محل تولید محصول:
تعداد بازدید: 4،942

کلید واژه ها: معراج, قرآن, احادیث

مقاله تحقیق پایانی خانم سمیه حیدری با عنوان معراج در آیات و روایات

چکیده یا فهرست: 

پيغمبر اسلام(صلي¬الله¬عليه¬وآله) به امر خداوند با وسيله¬اي به نام براق در قسمت کوتاهي از يک شب با همان پيکر مادي عنصري و جسدي که در عالم دنيا زندگي مي¬کرد ، در حالي که روح مقدسش در قالب بدن قرار داشت از مکه تا بيت المقدس و از آنجا تا آخرين نقطه آسمانها تا عالم غيب ، تا ملکوت اعلي ؛ جايي که سدرة المنتهي است ، و از آنجا هم تا بيکران¬ها تا سرمنزل برده شد .
در اين سفر به مقام قرب حق تعالي راه يافت ، به چشم بهشت و جهنم و آيات بزرگ الهي را مشاهده کرد و فرامين خداوند را بدون واسطه جبرئيل با گوش سر شنيد و پس از پايان مراسم معراج باز هم در همان شب به مکه جايگاه قبل از حرکت برگردانيده شد .
اين حادثه و اعتقاد به آن يکي از ضروريات دين و صريح قرآن و از جمله مسلمات ما بين جميع فرق مسلمين است . پس انکار آن ، انکار ضروري دين و موجب ارتداد مي¬شود و تنها اختلافاتي که به چشم مي¬خورد اختلاف در کيفيت اين سفر است که در تحقيق حاضر به بررسي اختلافات و پاسخ به آنها پرداخته شده و علاوه بر آن به بررسي سازگاري معراج با علوم روز نظري افکنده شده تا از اين جهت هم براي کساني که از راه علمي مي¬خواهند مسئله معراج را براي خود حل نمايند پاسخي معقول ذکر شود تا جاي هيچ¬گونه شبهه و سؤالي باقي نماند .

محور محصول: 
قالب آثار مکتوب: 
سال تولید محصول: 
زبان محصول: 
نوع مخاطب: 
گروه سنی مخاطب: 
سطح تحصیلی مخاطب: 
گروه جنسی مخاطب: 
تناسب محصول با مباحث قرآنی: 
نویسنده یا نویسندگان: 
استاد راهنما: 
تعداد صفحات: 
25

دیدگاه خود را بیان کنید

Image CAPTCHA
معراج در آیات و روایات | سامانه بازنمای دستاوردهای قرآنی

خطا

وب سایت با یک خطای غیر منتظره مواجه شد. لطفا بعدا دوباره تلاش کنید.