نکات تربیتی سوره حجرات
آدرس اینترنتی:
دسته بندی: آثار مکتوب
ثبت کننده دستاورد: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
محل تولید محصول:
تعداد بازدید: 4،931

تحقیق پایانی خانم مرضیه نصری زاده با عنوان نکات تربتی سوره حجرات

چکیده یا فهرست: 

تربيت تغييري تدريجي است كه باعث ايجاد يك روند خاص مي‌شود تا فرد به حد كمال خود نائل آيد. استعداد‌هاي فراواني در وجود انسان به وديعت گذاشته‌شده است. شكوفايي اين استعدادها تنها در سايه‌ي تربيت صحيح ميسر است.
بزرگ‌ترين سرمايه‌ي ما مسلمانان قرآن است. بنابراين وظيفه‌ي هر مسلمان اين است كه با اين كتاب آسماني خود روز به‌ روز آشنا شود. چون نزول قرآن از جانب خداوند در جهت تربيت و پرورش انسان‌ها است و سوگندهاي متعدد الهي نشانگر اهميت تزكيه و تربيت است. و با توجه به گسترش فرقه‌هاي انحرافي در جامعه‌ي امروز، تقويت عقيده و باور جوانان با نكات تربيتي قرآن مي‌تواند مانع تأثيرپذيري آن‌ها شده و هم‌چنين زمينه‌ي اجراي دستورات قرآن را فراهم مي‌سازد. به‌كار‌گيري مفاهيم سوره¬ي حجرات مانند رعايت ادب، برادري و همكاري، مسخره نكردن، تجسس نكردن، سوء ظن نداشتن به ديگران، غيبت نكردن و رعايت تقوا در همه‌ي امور باعث حفظ وحدت در جامعه‌ي مسلمين مي‌شود و از تفرقه و نفاق جلوگيري مي‌كند.
اصول و روش‌هایی براي تربيت انسان‌ها وجود دارد. در سوره¬ي¬ حجرات كه سوره‌ي آداب و اخلاق نام گرفته بيشتر اين اصول و روش‌ها وجود دارد. مانند: اصل مسئوليت، اصل تعقل، اصل مساوات و برابري، اصل تحول باطن، اصل تذكر، اصل مبارزه با جهل و خرافات، اصل ابراز يا منع محبت، روش حفظ وحدت و برادری، روش مثل و تشبيه و روش توبه و بازگشت.

محور محصول: 
قالب آثار مکتوب: 
زبان محصول: 
نوع مخاطب: 
گروه سنی مخاطب: 
سطح تحصیلی مخاطب: 
گروه جنسی مخاطب: 
تناسب محصول با مباحث قرآنی: 
نویسنده یا نویسندگان: 
استاد راهنما: 
تعداد صفحات: 
352

دیدگاه خود را بیان کنید

Image CAPTCHA
نکات تربیتی سوره حجرات | سامانه بازنمای دستاوردهای قرآنی

خطا

وب سایت با یک خطای غیر منتظره مواجه شد. لطفا بعدا دوباره تلاش کنید.