این کتاب بخشی از یک تحقیق گسترده در حوزه اندیشههای اجتماعی قرآن کریم است که به صورتی مجزا، تدوین و تألیف یافته است.ارزشها همانگونه که در مباحث مطرح شده در بخش نخست به تفضیل بیان شده مهمترین، کانونیترین و زندهترین بخش یک فرهنگ محسوب میشوند و از این رو، شناخت یک فرهنگ بدون شناخت تحلیل نظام ارزشی و عناصر و اجزای آن، ارتباطات متنوع میان عناصر این نظام، پیوستگی این نظام با نظام باورها، هنجارها، شخصیت و رفتارها غیرممکن خواهد بود.بررسی اجمالی معارف اسلامی نیز نمایانگر جایگاه برتر و موقعیت محوری (ارزشها) در فرهنگ دینی است. اگر معارف دین را طبق تقسیمبندی معروف مرکب از یه بخش به هم پیوسته و درهمتنیده (باورهـا،احـکام و اخلاق) بدانیم،ارزشهـا در تاروپـود این اجـزا به گـونهای انفکـاکناپـذیـردر هم آمیخته شده، بحث از ارزشها پای هر سه بخش را به میان میکشد.
محور این مطالعه، قرآن کریم و بخش گوهری و اساسی فرهنگ اسلامی انعکاس یافته در این متن آسمانی و مقـدس است؛ از این رو ارزشهـای اجتماعی مورد بحث نیز ارزشهایی است که قرآن کریم به طور مستقیمو غیر مستقیم و در قالب عبارات و بیانات مختلف،از آن سخـن گفتـه است.این کتاب در پنـج فصـل تحت عنوانهای ارزشهـای اجتمـاعی از دیـدگاه علوم اجتماعی، مواضـع کـلی قرآن کریـم در حوزه ارزشها،مفاهیم عام ناظر به ارزشهای اجتماعی،مفـاهیـم خـاص ناظـر بـه ارزشهـای اجتمـاعی وارزشهای اجتماعی ناظر به حـوزههـای مختـلف رفتــاری تهیه و تنظیم شده است.
محور محصول:
قالب آثار مکتوب:
سال تولید محصول:
نوع مخاطب:
گروه سنی مخاطب:
تناسب محصول با مباحث قرآنی:
تولید کننده محصول:
دیدگاه خود را بیان کنید